mandag 22. juni 2009

Betyr førsteinntrykk mye?

Førsteinntrykk.....Det har jeg diskutert med venner i helgen, samtidig som jeg ofte tenker over det. Betyr førsteinntrykket mye? Har vi evnen til å se bak "skallet" til folk? Hva slags førsteinntrykk gir jeg?

Vi møter jo alle slags mennesker på får ferd i livet og første møtet betyr mye, iallefall for meg. Jeg ser på blikket, på kroppspråket, kjenner på håndtrykket osv. I løpet av de få sekundene du bruker på å håndhilse på et annet menneske, har du laget deg et inntrykk. Om det er et reelt inntrykk vet man jo ikke... Vi gir alle ut vibrasjoner som kan tolkes forskjellig. Noen er sjenerte, andre er slitsomme. Jeg har ofte hørt at jeg er overlegen....at jeg gir et slikt inntrykk. Dette stemmer jo overhodet ikke, så jeg har ofte tenkt på hva som er grunnen til at folk mener det. Jeg er IKKE sjenert, mer den andre veien. Jeg elsker å møte nye mennesker og jeg prater...og prater....og prater litt til *lol* Hvis jeg ikke har noe å prate om, så snakker jeg om alt og ingenting allikevel.

Men altså....dette blir langt, jeg kunne snakket om dette teamet i det vide og det breie;) Når man har blitt skikkelig kjent med et annet menneske, er det alltid moro å snakke om hva slags førsteinntrykk man gav. Som regel stemte det ikke og man får seg en god latter! Enden på visa må vel være at man prøver å være seg selv, fullt ut i et 1.møte. Ikke alltid lett da, hvis man kjenner svetten piple i panna eller man skal "imponere" en fremtidig sjef....som kan få stor følger (snakker av erfaring*lol*) Det er ikke alltid det du tenker, kommer riktig ut av munnen, for å si det sånn....

Men litt attitude må man ha, så jeg laget en side om dette temaet. Jeg kan vel si at den er inspirert av at mange syntes jeg er overlegen *lol* Skissedillaskisse #13 er ute! Vi har denne uka besøk av søte Francielle. Hun har laget en flott skisse til oss denne gangen og scrappet et nyyydelig bidrag. Sleng dere på og dere har sjansen til å vinne en RAK av henne!





9 kommentarer:

Carrin sa...

Hehe, herlig lesing!!
Kult og høre bakgrunnen for LO`en.
Nope, er det noen som overhodet ikke er overlegen så er det deg!!
Større tilstedeværelse og åpenhet skal en lete lenge etter!
-klem-

Anonym sa...

Et interessant tema du tar opp her. Jeg blir også oppfattet som overlegen, hoven og generelt lite hyggelig... Men det er jo ikke sånn jeg er!
Derfor tror jeg det er viktig å la førsteinntrykk være nettopp det, og ta seg tid til å bli kjent med folk før man setter de i bås. Ble langt fra meg også dette;)

Layouten er dritstilig!

Monika sa...

Et veldig innteresant tema du tar opp!! Vi må vel alle bli flinkere til å se under skallet!!

Knallflott lo!! Likte fargene så godt!! Kult bilde!!

Monika sa...

Glemte å fortelle at det ligger en award til deg i bloggen min :)

Aquarell sa...

Herlig tankespinn fra deg.
Har også fått høre at andre mener jeg er sur og overlegen, når jeg ikke er det... Merkelig.
Herlig LO og bilde av deg.:D

Mokka sa...

Herlig LO du har laget! Likte fargene veldig godt og oppsettet, og pynten. Ja...alt! Hehe

Iselind sa...

Så kult bilde av deg, og utrolig flott scrappet. Du lager bare de lekreste LOèr...

iselind

Lene s sa...

Fasinerande å lese innlegget ditt om førsteinntrykk, mange gode poeng. Ikkje alltid lett å vise korleis ein er ved første møte:)
Det ligg ein award til deg i bloggen min!

Jorunns Fredfylte Boble sa...

Ahh, utrolig interessant tema! Jeg er selv av de som ofte blir misoppfattet pga. førsteinntrykket, og det er så trist når andre trekker seg unna pga. det :( Jeg vil alltid ha nye venner jeg også, veldig gjerne, og prøver skritt for skritt å jobbe mot å bli flinkere til å gi et riktig førsteinntrykk av meg selv. LO'en var kjempestilig!!